recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - Ingen internetadgang fra Sony NX700
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedIngen internetadgang fra Sony NX700

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: Ingen internetadgang fra Sony NX700
    Posted: 30-December-2010 at 11:21
Har tidligere rejst samme spørgsmål under TV-Forum, men prøver lige her i stedet, da problemet nok nærmere relaterer til noget med netværket, frem for noget direkte med TV'et...
Hej.
Jeg har tidligere været på internettet med mit TV, hvor alt har virket perfekt. For nylig brændte min Linksys Router ( WAG54GP2 ) sammen, og jeg fik den erstattet med en af samme type. Siden da, har jeg ikke kunnet få forbindelse med Internet Video og diverse widgets. Hvis jeg laver en test af min netværksopsætnig får jeg 3x ok, nemlig i Trådløs enhed, Lokal adgang, samt Internetadgang. Alligevel er der ikke "hul igennem " ud af huset.
Jeg får nemlig efterfølgende beskeden: Konfigurationen mislykkedes under tilslutningen. Der er ingen forbindelse. Kontrollér kablerne. ( Det skal siges jeg kører trådløst ) Vælg "Netværksopsætning" for at kontrollere netværksindstillingerne. Vælg "forsøg igen" når du mener problemet er løst.
Og når jeg så gør det, er det samme scenarie. 3 gange ok, men ingen hul igennem :-(
Mit TV bliver tildelt den samme ip-adresse hver gang. Jeg har prøvet at give den en "fixed" ved hjælp af macadressen, hvor jeg i routeren fortæller at den skal hedde f.eks. 66 til sidst, i stedet for 72. Men den ændrer sig ikke. Jeg har forsøgt at starte forfra med scan osv + henholdsvis automatisk og manuel opsætning, men uanset hvad kommer jeg ikke på internettet. Jeg har ledt efter en måde at nulstille internetindstillingerne for tv'et, men kan ikke finde et sådant punkt. Jeg er ikke interesseret i at nulstille det helt. Er der noget jeg ikke har belyst klart nok, så spørg ind. Jeg vil bare gerne snart have det på nettet igen.
Håber på nogle bud :-)
Back to Top
Theilo View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 30-December-2010 at 23:39
prøv at slå firewall fra i din router og se om det ikke hjælper

Theilo
Back to Top
Svelle View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 10:21
Er forsøgt, uden held :-(
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 10:29
Originally posted by Svelle Svelle wrote:

Er forsøgt, uden held :-(

Upnp?

Port forwarding/NAT?

Hvad havde du slået til i den gamle router?

Klaus

Edited by KlausDM - 31-December-2010 at 10:29
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Svelle View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 14:19
Min nye router er konfigureret 100 % som den gamle, fra udbyderen. Selv har jeg ikke foretaget noget. Det som bl.a. undrer mig er, at jeg ikke er i stand til at give den en fixed ip-adresse, via mac-adressen, som jeg har gjort med bl.a. min Squeezebox reciever og min controller. TV'et får samme ip-adresse hver gang det logger på mit netværk, nemlig 72 til sidst, selvom jeg har forsøgt at fortælle routeren at TV'ets specifikke macadresse skal hedde f.eks. 66  (Har dog slettet denne regel igen da den alligevel ikke ville gøre som jeg sagde )
Ved du om der er nogle bestemte porte som skal forwardes i routeren før TV'et kan komme ud? Mener ikke jeg havde foretaget mig noget på den gamle router, og der brugte jeg ofte Youtube o.s.v. på TV'et

Edited by Svelle - 31-December-2010 at 14:20
Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 15:15
hvilken ip har din router, din pc, dit tv?
BS
Back to Top
Svelle View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 16:15
Originally posted by Bschmidt Bschmidt wrote:

hvilken ip har din router, din pc, dit tv?
BS

Routeren har 192.168.1.1

PC  samme, men med 68 yil sidst, og tv 72 til sidst
Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 31-December-2010 at 16:20
Hvis du er SIKKER på ovenstående. Hvilken Gateway adresse har dit tv? Kan du ping'e det fra din pc? Modtager dit TV adresse via DHCP?

BS
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2011 at 09:27

Min nye router er konfigureret 100 % som den gamle, fra udbyderen. Selv har jeg ikke foretaget noget.

Du har intet pillet i ved routeren siger du?

[QUOTE=Svelle]Det som bl.a. undrer mig er, at jeg ikke er i stand til at give den en fixed ip-adresse, via mac-adressen, som jeg har gjort med bl.a. min Squeezebox reciever og min controller.

Altså har du pillet ved noget i routeren....

[QUOTE=Svelle]Ved du om der er nogle bestemte porte som skal forwardes i routeren før TV'et kan komme ud? Mener ikke jeg havde foretaget mig noget på den gamle router, og der brugte jeg ofte Youtube o.s.v. på TV'et

Nej, ikke på dit specifikke tv. Det må stå i brugsanvisningen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Svelle View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2011 at 13:11

Hvis du er SIKKER på ovenstående. Hvilken Gateway adresse har dit tv? Kan du ping'e det fra din pc? Modtager dit TV adresse via DHCP?

BS

Gatewayen hedder det samme som min router, nemlig 192.168.1.1
Og nej, jeg kan ikke pinge den fra min pc
Ja, den modtager adressen via dhcp
Back to Top
Svelle View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2011 at 13:13
Ja, okay. Har pillet ved routeren på den måde at jeg har givet min squeezebox og remote fixed ip adress, men det burde vel ikke have noget at sige m.h.t. om mit TV kan komme på nettet eller ej?

Back to Top
Bschmidt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 01-Januar-2011 at 13:29

BS
Gatewayen hedder det samme som min router, nemlig 192.168.1.1Og nej, jeg kan ikke pinge den fra min pcJa, den modtager adressen via dhcp
Du skulle kunne Ping'e dit tv. Det lyder somom der ikke er forbindelse (den konklusion ER du jo også selv kommet til lol.) Har du mulighed for at prøve med kabel. Bare midlertidigt, det kunne være en wifi sikkerhedsting der driller.

BS
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.