|
Bas ødelagt i Monitor Audio højttalere |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13-Januar-2014 at 21:07 |
Hej derude.
Har følgende setup, som jeg købte brugt for små 2 måneder siden: Yamaha A-S500 2 stk. Monitor Audio Bronze BX2 Musical Fidelity V-DAC II. Det har spillet helt fantastisk, men i fredags da jeg holdte lidt forfest skete det så. Vi havde spillet stille og roligt, men da festen bliver skudt igang, sætter jeg en sang på, og skruer for første gang op for højttalere den aften. Ikke højere end jeg har gjort mange gange før, hverken det højeste, men stadig ret højt. Der går ikke mere end 1 minut, og bum så er bassen væk, og det er ren diskant der kommer ud af højttalerne. Jeg tænker, at bassen er slået fra på den ene eller anden måde, men mærker hurtigt på basenhederne på højttalere og kan høre en skratten, og bliver klar over, at de er sprunget. Det undrer mig virkelig, da der hverken var skruet helt op, bas indstillingerne på forstærkeren var kun lidt over middel og højttalere er under 2 år gamle. De burde da sagtens kunne klare at blive tæsket igennem eller hvad? Der er stadig reklamationsret, så må ned med dem til Tape Connection, men det undre mig virkelig. Hvad kan der være sket eller være problemet? Har der været en fejl, eller kan de virkelig ikke holde til mere? Tak for forhånd. |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-December-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Kasper.
Hehe ja det jo desvære lidt surt og så specielt til en fest... Det er som sådan lidt 50-50 med højtaler med hvor meget de kan holde til. Hvor meget havet du dem oppe i på volumen? Men mit svar er som sådan at ja de kan da godt spille højt men det ikke nogen CV højtaler Den har jo sine naturlige begrænsninger og vil efter min mening være en god ide at få nogen andre højtaler eller få dem lavet og så købe et sæt CV VE-8F til når der skal være noget fest. Det min garanti de kan spille højre og med mere POWER. Du må selvfølgelig ikke misforstå mig... CV er noget være lort når det kommer til at lyde godt og jeg har ellers et ret stort had til CV Men power det har de altså. |
|
![]() |
|
Kasper Rodding ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 26-Juni-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 172 |
Jeg er ikke sikker på hvor meget de var på i volumen, men det skal lige understreges, at jeg slet ikke skruede helt op! Det var højt, men slet ikke på fuld volumen, så det kan aldrig være min fejl, at bassen springer..
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-December-2013 Location: Danmark Status: Offline Points: 745 |
Man behøver heller ikke at skrue helt op for at ødelægge dem.
Kan du huske om du kom over "kl.12:00" på volumen? Vis du forstår? |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 31-Maj-2006 Location: Østjylland Status: Offline Points: 1473 |
Kunne du ikke overtales til at prøve dem på en anden forstærker, bare for at være sikker.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
Jeg er sikker på at svingspolen har lidt overlast og er i stykker, det er der vist ingen tvivl om.
Klokken var faktisk kun 19:30 og det var både mig der styrede anlægget og folk var næsten lige ankommet. Så der er ikke nogen fuld gut der har været skyld i det eller noget.
|
|
![]() |
|
Gonardo ![]() Bruger ![]() Joined: 15-Juli-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 249 |
Plejer det ikke at være forvrængning der brænder enheden af, og ikke så meget effekten ?
Hvilken afspiller type er der brugt ? BX2 er i mine øjne kun en surround højtaler ![]() ![]() |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Joined: 25-December-2010 Status: Offline Points: 2017 |
Det, der menes med, om den var kommet over "Kl. 12:00" er, hvordan styrken var, altså om prikken på drejeknappen stod midt i, eller lidt over:
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Undskyld mig.
Det lyder som om du har overbelastet enhederne. Du skriver at der var skruet op for bassen. Hvor volumen stod er ligegyldigt. Højtaler og forstærker er ikke specielt lavet til hinanden. Derfor skal man lytte om højtalerne lyder klemt og skrue ned hvis de gør det. |
|
![]() |
|
HAHAHA.!! Du misforstod mig fuldstændigt med hvad jeg mener med "kl.12:00''
Turbo2 har allerede forklaret det ydeliger så ingen grund til jeg også gør det. Og du skriver også at der var skruet op for bassen? Det er fuldstændigt det samme som at skrue op for volumen min ven:-) Sååå jeg tvivler stærkt på butikken vil give dig en ny enhed og lade det går ind over garantien da du uden tvivl har givet dem for meget tæsk.!! |
|
![]() |
|
hmm. det håber jeg da godt nok, at de vil.
Har snakket i telefon med Tape connection og forklaret dem problemet. De sagde, at jeg skulle komme ned med dem, og så ville de kigge på det. Skal jeg være ærlig, så forstår jeg ikke det med, at man kan stille volumen op kl. 9 og stadig overbelaste sine højttalere. Jeg
var da ikke et sekund i tvivl om, at eftersom mit match af højttalere og forstærker blev omtalt som perfekt på whathifi, så ville der ikke ske det fjerneste ved, at man skruer lidt op for bassen. Derudover giver det ingen mening for mig, hvorfor alt over kl. 12 med garanti vil ødelægge højttalere/forstærkere. Der var ingen mislyde, og har snildt spillet så højt før uden problemer. Så det i mener er, at når man har sådan et setup, så må bassen og volumen aldrig komme over kl. 12? Lyder stadig mærkeligt i mine øre. |
|
![]() |
|
Vi kan også sige det på en anden måde.!!
![]() |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |