recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Opdatering af LG 65UF950V
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Opdatering af LG 65UF950V

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Opdatering af LG 65UF950V
    Posted: 03-Oktober-2015 at 10:40
Hej.

Det burde være så let, men jeg står fuldstændig stille.

Jeg har et LG 65UF950V som jeg er super glad for. Nu er der kommet en ret omfattende software opdatering 04.00.15 som jeg gerne vil have lagt på. Men den kommer ikke til TV'et men ligger på LG's hjemmeside.

Jeg har forsøgt at følge deres håbløst forældede guide, hvor man har et USB stick hvor man laver en folder LG_DTV og lagt firmware filen ind i den.

Smidt den i TV'et, men den finder ikke softwaren. USB er formateret i FAT32.

Er der nogen som helst her som har prøvet at opdatere et nyere LG TV udfra den guide der ligger på support siden. Og fået det til at virke.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 10:51

Prøv filen uden mappe, altså hvor det kun er den der ligger på USB, og ikke andet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
hummelmose View Drop Down
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 10:57
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Prøv filen uden mappe, altså hvor det kun er den der ligger på USB, og ikke andet.

Har jeg prøvet desværre. Uden held

Filen hedder: starfish-dvb-secured-h15-biscayne-310-04.00.15-prodkey_usb_V3_SECURED.epk

Og uanset om den ligger i root eller i LG_DTV så sker der ingen ting. Går jeg ind og vælger software opdatering i om TV, så søger den ikke engang på USB.

Skal TV'et slukkes helt fra strøm eller ?

Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 11:06

Jeg ved det ikke, foreslog det bare, da på andre enheder skal filen ligge i root for at kunne opdatere. Når jeg på samsung vælger opdatering via USB, og filen i root, så hentes den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 11:08
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Jeg ved det ikke, foreslog det bare, da på andre enheder skal filen ligge i root for at kunne opdatere. Når jeg på samsung vælger opdatering via USB, og filen i root, så hentes den.

Havde Samsung før. Der lavede den selv en mappestruktur.

Problemet med LG'et er at deres guide (pdf) fil er 200 år gammel og slet ikke kan bruges til moderne TV. Men da opdateringen er + 600 MB, så kan TV'et åbentbart ikke selv se opdateringen.

Men ville jo gerne have softwaren på.
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 11:12

Det kunne lyde som et opkald til support, hvis ikke der kommer andre ideer.
Back to Top
0leDK View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 0leDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:11
Bruger du den USB in/service USB port som beskrives i vejledningen?
Back to Top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:25
Originally posted by 0leDK 0leDK wrote:

Bruger du den USB in/service USB port som beskrives i vejledningen?

Desværre. Mit TV har ikke den service port. Jeg har 3 USB porte som jeg alle har prøvet 

/jens
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:37
Du skriver ikke, at du har unzipped filen. Disse filer plejer jo, at være en .zip fil, og de skal unzippes før overførsel til usb stick.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:40
Originally posted by JeTex JeTex wrote:

Du skriver ikke, at du har unzipped filen. Disse filer plejer jo, at være en .zip fil, og de skal unzippes før overførsel til usb stick.

Rolig nu Smile - Jeg er jo ikke almindelig bruger.

Jeg skriver længere oppe hvad filen hedder, og den er naturligvis pakket ud. Den er naturligvis lagt på USB drev i den folder som de skriver og den er naturligvis også hentet flere gange for at se om der var fejl i den hentede fil.

Problemet er bare at TV'et ikke siger at der er lagt en opdatering i USB porten. Det er naturligvis prøvet i alle 3 porte, og også prøvet at se om man med media browseren kan finde filen frem. Den viser folderen men den viser ikke opdateringsfilen.

Oven i det kan jeg sige at når jeg så vælger opdater checker TV'et ikke USB som f.eks. Samsung gør.
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:50
Så er der kun to muligheder tilbage, før man kontakter supporten. Som LG skriver, ikke alle usb sticks er kompatible, og den sidste ( som nok ikke er aktuelt i din situation ), vil tv'ets update menu ikke fremkomme, hvis softwaren på tv er lig med eller nyere end den på usb sticken
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hummelmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2015 at 14:52
Den nuværende Firmware er 03.20.04.

USB Sticket er fra LG selv :-)

Men jeg tager fat i support.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.