recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Er Samsung stadig et discountmærke?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Er Samsung stadig et discountmærke?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Platin medlem
Platin medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er Samsung stadig et discountmærke?
    Posted: 04-April-2013 at 08:33
I de første år på det danske marked havde Samsung produkter ry for bl.a. dårlig holdbarhed.
Det er dog efterhånden mange år siden, så har dette ændret sig markant?
Jeg spørger fordi jeg kraftigt overvejer at købe et af deres nye TV i 15.000-16.000 kr.s klassen. Dette Tv ser ihvertfald ud til på papiret at opfylde mine krav til billedkvalitet, betjening, funktioner og tilslutninger, men jeg er selvsagt ikke interesseret i at smide et beløb af ovennævnte størrelse ud på et produkt der ikke er 100% stabilt og holdbart.
Så derfor alle Samsung TV ejere, eller andre med førstehåndserfaringer, kom ud af busken med jeres meninger, gode som dårlige.  

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Back to Top
Andersss View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andersss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 08:41
Hverken værre eller bedre end andre mærker. Det kommer an på den enkelte model samt lidt held. Der har dog været et overvæld af clouding på samsung skærme, dog ikke sagt at det ikke er fremkommende på andre skærmfabrikanters tv.
Back to Top
Bruger udmeldt 9 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 9 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 08:54
.

Edited by Non-Desperado - 01-August-2013 at 14:03
Back to Top
DavidHimself View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote DavidHimself Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 09:14
Originally posted by Non-Desperado Non-Desperado wrote:

Bare husk, at Smart-TV som regel kun er smart (læs: opdateret) i samme år som TV'et er produceret. Samsung har dog indført muligheden for at købe et nyt modul på topmodellerne, men det koster så også 2-2.500 kr. pr. gang, så en lille PC tilsluttet TV'et er nok billigere i længden.

Husk at deres smart evolution kit, ikke kun opdaterer smart-tv-delen men også opdatere eksempelvis processoren i TV'et :) har du f.eks sidste års 7000 serie, vil du med dette kit blive opgraderet fra dualcore til quadcore og i tilgift få det nye smart-tv - som efter min bedste vurdering rent faktisk er blevet smart denne gang!

Dog vil jeg stadig beholde mit mediacenter, men til folk der ikke gider det hejs så er det nu et alternativ. 
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 09:20
Den hurtigere processor har kun indflydelse på Smart-TV alligevel, så det er same-same.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 10:16
Originally posted by Torben Rasmussen Torben Rasmussen wrote:

Den hurtigere processor har kun indflydelse på Smart-TV alligevel, så det er same-same.

Vil den ikke have indflydelse på zappehastighed og navigation i menuerne?
Jeg vil nemlig ikke vægte Smart-TV funktionen særlig højt da jeg foretrækker mit mediecenter til den slags. Men det er vel i dag ikke muligt at købe et TV i ovennævnte prisklasse uden Smart-TV? Det ville ellers være lækkert hvis det var tilfældet og man så kunne gå en klasse op for de penge som Smart-TV delen ellers ville have kostet.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Back to Top
Sool View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sool Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 10:41
Har selv et samsung tv fra 2011, og jeg syntes sq det er lidt noget skrammel, bevares det virker da, men det er altså bare ikke gennemført, samme problem som samsung har med de fleste af deres produkter, altid et eller andet der driller, og løse det magter de heller ikke :)

Så ville ikke "turde" købe en af deres såkaldte topmodeller...
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 11:15
Originally posted by Sool Sool wrote:

Har selv et samsung tv fra 2011, og jeg syntes sq det er lidt noget skrammel, bevares det virker da, men det er altså bare ikke gennemført, samme problem som samsung har med de fleste af deres produkter, altid et eller andet der driller, og løse det magter de heller ikke :)

Hvad er det helt konkret du ikke er tilfreds med? Hvis det er Smart-TV delen vil jeg slet ikke blive overrasket, men den vægter jeg som nævnt ikke særlig højt.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Back to Top
Gunraf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunraf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 11:17
Originally posted by Sool Sool wrote:

Eller også skal man bare ikke købe et tv pga. smart-delen, det er noget crap og en helt unødvendig feature i skærmen ;)
Back to Top
fltk View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote fltk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 12:07
Originally posted by Gunraf Gunraf wrote:

Eller også skal man bare ikke købe et tv pga. smart-delen, det er noget crap og en helt unødvendig feature i skærmen ;)

Helt enig, men man kommer åbenbart til at betale for den del alligevel, da man ikke kan købe et TV uden.

Flemming 
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Back to Top
mkirkelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mkirkelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 12:53
Originally posted by fltk fltk wrote:

Originally posted by Gunraf Gunraf wrote:

Helt enig, men man kommer åbenbart til at betale for den del alligevel, da man ikke kan købe et TV uden.

Flemming 

Kan du sagtens:

Back to Top
E. Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote E. Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2013 at 13:44
Originally posted by fltk fltk wrote:

I de første år på det danske marked havde Samsung produkter ry for bl.a. dårlig holdbarhed.
Det er dog efterhånden mange år siden, så har dette ændret sig markant?

Jeg spørger fordi jeg kraftigt overvejer at købe et af deres nye TV i 15.000-16.000 kr.s klassen. Dette Tv ser ihvertfald ud til på papiret at opfylde mine krav til billedkvalitet, betjening, funktioner og tilslutninger, men jeg er selvsagt ikke interesseret i at smide et beløb af ovennævnte størrelse ud på et produkt der ikke er 100% stabilt og holdbart.

Så derfor alle Samsung TV ejere, eller andre med førstehåndserfaringer, kom ud af busken med jeres meninger, gode som dårlige.  

Flemming

se lidt tilbage
DKW biler var en del af Autounion (discount)
Blev til Audi...læs : førende mærke

Kan være Samsung
går hen og bliver....??? læs : førende mærke ??

E.L.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.