|
Ohm problem? |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | |||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 03-Februar-2014 at 16:07 |
||
Hej.
mine Dali Mentor 2 er 6 ohm. Manual til min KI Pearl Lite forstærker, siger ved brug af A+B: 8 - 16 ohm. jeg kører bi-wiret med bas/mellemtone til A, og diskanterne til B. er det et problem, overbelastet jeg noget? JH |
|||
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hvad så med Crossover, med dem tilsluttet sådan.?
|
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-Februar-2011 Location: Farum, DK Status: Offline Points: 254 |
||
Reciever og forstærker er koblet sammen via pre-out og direct amp connection. Fronter er tilsluttet forstærker, øvrige højttalere er tilsluttet reciever.
Mener du at bi-wiring af fronter på forstærker, skulle give problemer for reciever i surround? JH |
|||
Marantz KI Pearl Lite
Marantz SR5005 B&W 805D Bluesound Node Sonos Connect |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
||
Du kan roligt spille videre.
Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-September-2013 Status: Offline Points: 302 |
||
Nej det er intet problem da de belaster i hver deres frekvensområde og vil belaste forstærkeren helt som hvis du kører single-wiring. Iøvrigt er A & B tilsluttet samme forstærker"gren", så det er samme forstærker der spiller på A & B Mht "cross-over" spørgsmålet, så bare spring det over for det klarer delefilteret i højttalerne fuldstændig som hvis du kørte med et enkelt kabel (Single wiring)
Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 17:55 |
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Joined: 09-December-2013 Location: Aarhus Status: Offline Points: 239 |
||
Der burde ikke være nogen problemer. Desuden har du ikke bi-wiret, men bi-ampet :)
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 17 ![]() Super bruger ![]() Joined: 01-September-2013 Status: Offline Points: 302 |
||
Det er nu biwiring. Biamping kræver 2 stereoforstærkere hvor bas/mellemtone er sat til den ene forstærker og diskanten til den anden
![]() Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 18:04 |
|||
![]() |
|||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Joined: 09-December-2013 Location: Aarhus Status: Offline Points: 239 |
||
Nej det gør det ikke. Det kræver 2 forstærker udgange. Som i A+B. Bi-wiring er koblet til samme forstærker gren. Så han ville kun bruge A udgangen. Ergo har han bi-ampet. |
|||
![]() |
|||
||
BI AMP betyder 2 forstærkere og TRI AMP betyder 3 forstærkere osv Når signalet kommer fra samme forstærker men med forskellige kabler, så er det BIWIRING, med mindre der virkelig er indbygget 2 stereoforstærkere i samme kasse A & B ER samme forstærkergren i den nævnte forstærker Men det gider jeg egentlig ikke diskutere Ellers så læs lidt på det
![]() Edited by Bastianboxer - 03-Februar-2014 at 18:10 |
|||
![]() |
|||
Denraretiger ![]() Guld medlem ![]() Joined: 12-Januar-2013 Location: Aalborg Status: Offline Points: 551 |
||
Kommer det ikke an på den enkelte forstærker med hvordan dens A/B funktion er opbygget.
|
|||
![]() |
|||
||
Vi er enige i at 2 separate forstærkere er bi-amp. Udover det, forklares her hvad jeg også forstår som bi-wiring og bi-amping https://www.youtube.com/watch?v=3yKbycskvEs Så jeg er uenig med dig. Jeg vil kalde det han gør for bi-amping. Kan godt være du ikke vil diskutere, men det vil jeg egentlig gerne. Kan være en af profferne har noget at sige? Synes selv at bi-amping måske bliver brugt lidt flittigt, og det burde måske hedde noget andet i det tilfælde at samme forstærker bruges. Men bi-wiring er det ikke i mine øjne. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
||
Langt langt de fleste stereoforstærkere (som vi taler om i denne tråd) er ens opbygget hvad angår A og B udgange - de kobles i parallel.
Jeg kender ikke til andet....... Klaus |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |