recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Reparation afvist 30 DB plasma støj
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Reparation afvist 30 DB plasma støj

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19673
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2012 at 15:21
Originally posted by sani sani wrote:

 
når jeg ser TV avis så er min TV på de ca 47-52 DB og selv om jeg er på den nivå så høre vi støj fra TV


Skru ned for lyden, mål støjniveau, sluk tv og mål igen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
sani View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 22-April-2007
Status: Offline
Points: 1023
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sani Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-December-2012 at 22:19
Hej..
så er der lidt nyt i sagen. Jeg har netop modtaget besked fra Bilka hvor tv er købt, at de også nægter at gøre noget ved sagen. De påstår at de har haft tv i deres baglokale og at de ikke kunne høre noget støj fra den. Kan det virkelig passe at et skærm som har kostet små 20.000 kr hvor der også er blevet tegnet ekstra forsikring skal være med fejl og mangler. Den er kun 9 mdr gammel. Da jeg spurgte dem om hvad er det de bygger deres påstand om at skærmen ikke støjer, så siger de at de simpelthen ikke kan høre noget støj. Efter Samsungs retnibgslinier så må tv ikke støje mere end 30 db på en afstand af 50 cm . Støj fra mit skærm kan høres på afstand af 5 meter. Så derfor støjer skærmen meget mere end de 30 db ellers kunne den ikke høres .

Service center Pandrup påstår at skærmen ikke støjer men ønsker ikke at dokumentere sin påstand.      

Securator ekstra forsikring ønsker heller ikke at dokumentere målingerne. 
Bilka, der hvor tv er købt ville heller ikke dokumentere noget. 

HVAD NU?


Edited by sani - 21-December-2012 at 22:20
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Back to Top
Otto J View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Otto J Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-December-2012 at 09:29
Originally posted by sani sani wrote:

Hej..
så er der lidt nyt i sagen. Jeg har netop modtaget besked fra Bilka hvor tv er købt, at de også nægter at gøre noget ved sagen. De påstår at de har haft tv i deres baglokale og at de ikke kunne høre noget støj fra den. Kan det virkelig passe at et skærm som har kostet små 20.000 kr hvor der også er blevet tegnet ekstra forsikring skal være med fejl og mangler. Den er kun 9 mdr gammel. Da jeg spurgte dem om hvad er det de bygger deres påstand om at skærmen ikke støjer, så siger de at de simpelthen ikke kan høre noget støj. Efter Samsungs retnibgslinier så må tv ikke støje mere end 30 db på en afstand af 50 cm . Støj fra mit skærm kan høres på afstand af 5 meter. Så derfor støjer skærmen meget mere end de 30 db ellers kunne den ikke høres .

Service center Pandrup påstår at skærmen ikke støjer men ønsker ikke at dokumentere sin påstand.      

Securator ekstra forsikring ønsker heller ikke at dokumentere målingerne. 
Bilka, der hvor tv er købt ville heller ikke dokumentere noget. 

HVAD NU?

Da tv'et er mere end 6 måneder gammelt, er det dig der skal levere dokumentationen.

Din logik mht at tv'et ikke kan støje mindre end 30 dB fordi du kan høre den, kan jeg ikke helt følge. Støj under 30 dB /50 cm kan sagtens høres på 5 meters afstand, hvis omgivelserne er støjsvage. Du kan heller ikke antage at støjen er 50 dB, fordi du kan høre den mens lyden fra højttalerne er 50 dB.

Jeg vil ikke udtale mig om hvorvidt du har en sag eller ej, men hvis du vil følge klagen til dørs er du simpelthen nødt til at få foranstaltet nogle ordentlige målinger. Og jeg mener ikke med din smartphone.
Back to Top
Martin Sjøstrand View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 06-Marts-2010
Location: Karlslunde
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Martin Sjøstrand Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Januar-2013 at 09:17
Man fristes næsten til at spørge om den ekstra forsikring du har tegnet, dækker hændelige uheld....

Det er selvfølgelig forkert at tænke sådan, men HVIS det virkelig larmer så meget, og de bare affejer dig, ja så tænker man jo pludselig lidt tarveligt.

Jeg har selv Samsung, en PS63C7705, og jeg har haft lidt problemer med støj, og et panel der blev defekt (grøn streg lodret gennem skærmen) og ved begge dele var Prestige service meget venlig, serviceminded og hjælpsom, så jeg har kun godt at sige om Samsung, men det kan selvfølgelig være forskelligt fra den ene ende sf landet til den anden?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.