Author |
Topic Search Topic Options
|
NN1123
Junior bruger
Joined: 14-Maj-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 35
|
Topic: Hvor mange chancer har de til at rep. Tv Posted: 22-September-2011 at 07:29 |
Hej alle sammen Jeg har lige et spørgsmål, ang. mit Panasonic VT20, det er til rep. for anden gang, med samme fejl. Tv holder op med at reagere, og så slukker det automatisk og tænder igen. Det er forskellige hvor mange gange det gør det nogle gange hver dag, andre gange et par gange om ugen. Sidste gang fik jeg skifte næste hele indmaden i tv. Og så til mit spørgsmål, kan jeg forlange en ombytning eller penge tilbage nu eller hvad. Mit tv er ca. 1½ år gammel.
|
Samsung UE55ES8005 Panasonic DMP-BDT300 Pioneer SC-LX85 B&W CM9 B&W CMC2 B&W CM5 B&W ASW10 PS3 Boxee Box Synology DS1812+ 24TB
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Joined: 05-Maj-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 2051
|
Posted: 22-September-2011 at 07:51 |
Hej.
Jeg ved at Samsung rep. 3 gange før evt. ombytning.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
db89
Guld medlem
Joined: 10-December-2008
Location: Fredericia, DK
Status: Offline
Points: 1758
|
Posted: 22-September-2011 at 08:23 |
Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
|
Posted: 22-September-2011 at 08:39 |
db89 wrote:
Såvidt jeg husker så siger lovgivningen at de har 3 forsøg til at udbedre samme fejl. |
Lovgivningen siger ikke noget konkret. De 3 gange der ofte nævnes, er "almindelig praksis" - men der er mange ting der spiller ind i dén sammenhæng, såsom varens pris, hvor uundværlig er den for kunden, har butikken tilbudt et låneapparat, hvor lang tid har hvert forsøg taget, osv. Så i praksis er der ikke nogen firkantede regler man kan sætte op.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Joined: 04-Marts-2007
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 11218
|
Posted: 22-September-2011 at 08:43 |
Iøvrigt, så er praksis på området væsentligt mere large når der er tale om periodiske fejl, som her - igen, især hvis der tilbydes et låneapparat.
|
 |
NN1123
Junior bruger
Joined: 14-Maj-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 35
|
Posted: 22-September-2011 at 10:10 |
Okay tak for alle svarene, så bliver jeg nok nød til at se om de denne gang har ordnet problemet.
|
Samsung UE55ES8005 Panasonic DMP-BDT300 Pioneer SC-LX85 B&W CM9 B&W CMC2 B&W CM5 B&W ASW10 PS3 Boxee Box Synology DS1812+ 24TB
|
 |
NN1123
Junior bruger
Joined: 14-Maj-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 35
|
Posted: 15-Oktober-2011 at 07:58 |
Ja nu har tv forretningen (Lyd og Billede
Frederikshavn) haft det i 4 uger, og de har ikke fundet fejlen, så de ville
sende det tilbage til mig, men jeg forlangte de sendte det til Panasonic til
rep. og de har nu haft det i lidt over en uge, og heller ikke fundet nogen fejl.
Hvad skal jeg gøre hvis de heller ikke findet fejlen?? nu har jeg manglet mit tv
i over 1½ månede.
|
Samsung UE55ES8005 Panasonic DMP-BDT300 Pioneer SC-LX85 B&W CM9 B&W CMC2 B&W CM5 B&W ASW10 PS3 Boxee Box Synology DS1812+ 24TB
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
|
Posted: 15-Oktober-2011 at 11:55 |
Desværre tyder det på du er udsat for en dårlig service fra forhandleren. Bed dem om et nyt TV eller pengene retur. Og fortæl at du vil klage over dem hos Forbrugerklagenævnet
|
 |
bomndk
Super bruger
Joined: 25-Marts-2006
Status: Offline
Points: 422
|
Posted: 15-Oktober-2011 at 12:16 |
Pengene retur er vel ikke en option når fjernsynet er 1,5 år gammelt?
|
Mvh Bo
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
|
Posted: 15-Oktober-2011 at 12:33 |
Hvis RMA'en er trukket i langdrag, så jo! TV'et var vel forholdsvis nyt, da sagen blev startet
|
 |