recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LG 55" 55UF772V byt til nyt
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

LG 55" 55UF772V byt til nyt

 Post Reply Post Reply Page  <123>
Author
Message
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-Marts-2008
Location: Sjælland
Status: Offline
Points: 697
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 17:06
Originally posted by JesA JesA wrote:

Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:


Originally posted by JesA JesA wrote:

Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:

Stop lige en halv...
Forklar mig hvorfor man skulle disable en funktion som denne? 
Vil du gøre det fordi du synes den er ligegyldig, eller vil du gøre det fordi den ikke virker og ydermere skaber problemer?

Jeg formoder, at der er en eller anden form for mening med funktionen. En mening der nok ikke er tilsigtet at skabe problemer eller negative oplevelser, snarer tværtimod.



Ahrg, Kandersen....skal vi nu ikke lade være med at gøre "store forbrugersager" ud af noget som kan ordnes blot ved at disable funktionen..?....


Ordnes??
Lad mig lige forstå det ret - Du mener altså, det er forbrugeren der skal "ordne" problemer som disse for producenterne? 
Er det din personlige opfattelse, at det er det du betaler for, når du køber et produkt i dag, at du som forbruger skal "ordne" problemer for producenterne?



- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 17:14
Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt

Edited by Kampus - 07-December-2015 at 17:15
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-Marts-2008
Location: Sjælland
Status: Offline
Points: 697
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 17:16
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)    
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 17:17
Originally posted by JesA JesA wrote:

Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


- måske at han er blevet angrebet af Koreanske tordenfluer ;)    

LOL
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 23:25
Originally posted by JesA JesA wrote:

 
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)

Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?

Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.

Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-December-2015 at 23:42
Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt

Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige.
Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).

Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..

Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden. 
Back to Top
kenneth85 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 03-Juni-2013
Location: Løsning
Status: Offline
Points: 974
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth85 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 06:06
Jeg ejer selv det nævnte tv, og jeg døjer ikke med genstart af denne slags. Tilgængelige har jeg ekstrem clouding. Og så er der små andre finurligheder.
Før dette tv havde jeg et f8005 og det var satne et lorte tv. Aldrig har jeg oplevet så mange fejl. Så hvis du vil bytte tv'et for at købe et andet så skal du ikke vælge Samsung fordi de er godt nok ikke meget bedre.
Min lillebror har et Phillips og hans fucker også total op.

Jeg ville prøve at disagree opdateringer og se om det løser problemet. Hvis det gør så er det jo fint. Så kan du prøve om et par måneder om en opdatering evt løser problemet. Helt og lykke.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-Marts-2008
Location: Sjælland
Status: Offline
Points: 697
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 07:31
Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:


Originally posted by JesA JesA wrote:

 
- Jeps, det er "min personlige opfattelse", at man ikke skal gøre problemerne større end at de reelt er ;)
I denne sammenhæng - og såfremt at "fixet" er som kampus foreskriver - så mener jeg at du overreagerer. Det mener du så tydeligvis ikke i din "halv-forurettede" retorik til mig....og det er såmænd helt ok med mig, at vi har forskellige synspunkter :)


Må jeg så bare sådan for god ordens skyld høre lidt om, hvor din personlige grænse går?

Kampus udtaler sig formodenlig ud fra, at der er tale om en funktion som han ikke mener er vigtig. I relation til den personlige holdning, så er det som sådan okay at have det sådan. Men det ændre jo ikke ved, at produktet har et problem, uanset hvilken holdning man har. Det formoder jeg vi er enige i.



- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling.

Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer")
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 17-Marts-2008
Location: Sjælland
Status: Offline
Points: 697
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 07:38
Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:


Originally posted by Kampus Kampus wrote:

Helt enig JesA, det er en overreaktion af Kandersen.

Han ser vist producent svigt overalt for tiden. Øh mener forhandler svigt


Det gør han netop, producent svigt som i den grad er stigende, og samtidig er de enormt skadelige.
Man behøver vel bare nævne de utallige Samung episoder. Eller Sony der i op til et år efter købs dato tilføjer funktioner, som burde have været der fra start. Eller mere Sony med deres Xperia Z mobiler, der først var vandtætte og 1½ år efter er de ikke vandtætte mere. Philips og deres Android TV som også har store problemer med Wifi forbindelse der ikke fungere, (forestil dig et smart tv, der ikke kan forbinde til nettet. Det lyder ikke skide smart).

Ens for stort set alle disse er, at produkterne har fejl fra den første dag de sælges på markedet. Fejl som nogle forbrugere må leve med, eller finde krumspring for at kunne leve med. Alene det at en forbruger er nået herind og har beskrevet et problem, det fortæller at han sandsynligvis har døjet med det i noget tid (nogle dage i dette tilfælde). Hvorfor skal det overhovedet være sådan. Var det en del af aftalen, da han lagde sin penge hos forhandleren for produktet.. nej vel..

Men jeg kan forstå, at du/i åbenbart synes, at det er helt i orden. 


Kandersen, du er jo sædvanligvis en mand som ligger stor vægt på "korrekthed", såvel retorisk som "forbruger-wise".
Derfor er det ærgerligt at du selv forfalder til at pådutte mig ( & Kampus) holdninger, som jeg på ingen måde har givet udtryk for - jeg har da aldrig anfægtet de ting du opremser

Skal vi ikke forholde os til ("diskuterer" det jeg rent faktisk har skrevet/udtalt mig om; at jeg synes at du overreagerer i den specifikke sag! ( - og at du fortsat "kører på", understreger blot hvad jeg mener med at "overreagerer"....)
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 11:27
Originally posted by JesA JesA wrote:


- Jeg kan ikke svare dig på hvor min personlige grænse går - er et hypotetisk spørgsmål/problemstilling.

Så lad mig svare dig - Du vil sandsynligvis reagere, når det er en funktion der rammer dig. Ikke dermed sagt, at du ikke er i stand til at se tingene fra andres sider, men en egentlig reaktion kommer nok først, når en given funktion ikke fungere for dig, som du vel at mærke skal bruge. Og alt afhængig af hvilke/hvor mange krumspring du skal ud i for at få denne funktion til at virke, det vil nok være der et sted, hvor din grænse ligge. Det er jo netop det argument du bruger i denne her sag.
Så ja det er retorisk.

Set i det samlede billede, så er det også bla. det som er årsagen til, at vi ser flere og flere produkter der fejler, fra start. Og folk der sætter deres lid til at en opdatering nok løser det, på et tidspunkt, eller at de kan, som du netop forslår, bare slå en "ligegyldig" funktion fra.
Jeg ser det på en lidt anden måde.
1. Hvis funktionen er ligegyldig, så burde den måske slet ikke være der.
2. Skal man ud i alverdens krumspring (fx skrive et indlæg på et forum) for at finde ud af at slå en ligegyldig funktion fra. Du skal jo huske, at udgangspunktet er, at funktionen generede brugeroplevelsen. Hvis den ikke genererede, så var indlægget sandsynligvis aldrig kommet. Derfor er det udgangspunktet.

Originally posted by JesA JesA wrote:

Men, som allerede skrevet, så synes jeg at i denne specifikke "problemstilling", at du skyder langt over målet ("overreagerer")

Isoleret set, ja så kan min reaktion virke voldsom. Men vi har jo netop mange sager "isoleret set". Og der er tilsyneladende ikke tendens til, at det ændre sig. Og slet ikke, når forbrugerne "lever med det" eller rådes til at slå funktioner fra, så de kan "leve med det". Det er jo ikke den rigtige løsning. Det håber jeg vi er enige i?
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 11:38
Lille problem - stor diskussion!

Næh du, for et årstid siden, besluttede DR ar fjerne 5.1 surround lyd og erstatte med stereo. Fordi nye TV var sat til at modtage surround i fabriksindstilling. Man ville ikke "besvære fam DK" med at skulle ind i en menu for at slå surround fra, og nedlagde derfor surround sendingen til stor fortrydelse for film entusiasterne med surround anlæg.

DET kan man kalde et problem!
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--


Joined: 21-Maj-2006
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-December-2015 at 11:52
Originally posted by djangs djangs wrote:

hej,
købte dette tv på black friday til 7777kr, og nu er det så gået  igang med at genstarte sig selv i tide og utide.
er nu i tvivl om jeg skal bytte den til samme model eller om jeg skal hoppe på samsung ue55ju6875.

hvad ville i evt gøre?


Jeg skal lige forstå dig ret:
1. Genstarter TV'et? Altså slukker pludseligt og tænder så igen?
2. Eller står det i standby, og tænder pludselig af sig selv?

For der er fan's til forskel! Er det nr. 2, så er ganske sikkert som Kampus er inde på: Slå automatisk opdatering fra.
Er det derimod nr. 1, så er TV'et defekt!

M.v.h.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.