recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Nyt tv hakker i billedet.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Nyt tv hakker i billedet.

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Message
OleA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 19-Februar-2006
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 665
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote OleA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juli-2024 at 04:58
Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-December-2005
Location: Kolding
Status: Offline
Points: 2074
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-Juli-2024 at 09:42
Originally posted by OleA OleA wrote:

Har I prøvet med andre kilder? Bluray afspiller? Netflix? YouTube?

Hakker det også der?

Prøv eventuelt med et Apple TV eller en Chromecast når I bruger Norlys appen.


Vi er ikke så skarpe til det.
Mener du vi skal streame f.eks youtube fra telefonen?

Apple tv har han ikke.

Skal vi sætte en Chromecast i tv'et eller hvordan?
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-December-2005
Location: Kolding
Status: Offline
Points: 2074
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2024 at 12:16
Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem.
Elgiganten har givet os 14 dages mere returret, da de mener det
ikke er tv'et der fejler.

Vi har talt med NORLYS som hat noget af den ringeste kundeservice jeg til dato
har oplevet.
Da vi fortalte om problemet havde de selvfølgelig ikke hørt om det problemet før.
Da vi sagde at de selv beskrev det på deres hjemmeside vidste de ikke rigtigt hvad de
skulle sige.
Da vi til sidst sagde at vi ville opsige vores nytegnede abb, blev vi viderestilt.
Her var beskeden "VELKOMMEN TIL NORLYS" TRYK 1 FOR ---- 2 FOR ...
Her var beskeden at der var over 2 timers ventetid.

Men det her skriver de på deres hjemmeside

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Er det sådanne hos alle udbydere?
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 23-Juni-2018
Location: Vejle
Status: Offline
Points: 5072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2024 at 12:38
Har Elgiganten ikke en kundeservice der via tlf kan give jer support så problemet kan indkredses? Norlys er ikke en virksomhed der lytter til forbrugeren, desværre.

Da jeg købte min apple TV hos Power, og oplevede problemer med udfald på streaming. Så fik jeg via Power’s kundeservice en person i tlf, som guidede mig gennem en komplet ny installation af apple TV. Og først efter 45 min, da det hele spillede, var supporten tilfreds Thumbs Up

Iøvrigt lyder det mærkeligt, hvis ikke TV’et kan indstilles til 50 Hz


Edited by Munch - 16-Juli-2024 at 12:40
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19651
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2024 at 13:39
Originally posted by pipper pipper wrote:

Vi er stadigvæk ikke kommet i mål med vores problem. 

Jeg ser at i er to i denne tråd der oplever hakkende tv, når i bruger volumen.

Kan i ikke leve med det -> retur med tv


Originally posted by pipper pipper wrote:

Norlys Play kører på med 50Hz, som er standarden i Europa. Det vil sige at du kan opleve at hvert femte billede bliver vist to gange, fordi enheden automatisk konvertere fra 50Hz til 60 Hz. Dette kan give en fornemmelse af, at billedet hakker eller er sløret.

Så vil billedet hakke hele tiden og ikke kun, når i bruger volumen.

Mit bedste bud er at den grafik der på skærmen viser volumen, kører med en anden opdateringsfrekvens end billedet der vises og så hakker billedet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.