Author |
Topic Search Topic Options
|
kena
Super bruger
Joined: 03-Maj-2006
Location: Amager
Status: Offline
Points: 416
|
Topic: Panasonic PX80 i stykker Posted: 08-September-2010 at 15:10 |
Min kone ringede lige og fortalte at vores Panasonic PX80 gav et smæld og derefter ikke virker. Det er købt gennem fælleskøb her på recordere.dk i marts 2008, så de 2 års reklamations ret er gået. Forhandler kan/vil ikke gøre noget og heller ikke Panasonic Danmark. Jeg har elskade og elektronikdækning i min indbo forsikring. I følge forsikringen, vil de kun dække hvis der er sket en kortslutning i apparatet. Det skal en tekniker bekræfte. Er det usandsynligt at det er en kortslutning, så pengene på et teknikerbesøg er spildt? Håber dette fantastiske forum hurtigt kan give svar
|
 |
Nexeren
Guld medlem
Joined: 14-August-2005
Location: Nørresundby
Status: Offline
Points: 605
|
Posted: 08-September-2010 at 15:30 |
Det er jo umiddelbart utroligt svært at sige...
Men bliver der ikke konstateret en kortslutning og forsikringen så ikke dækker ser du nok i hvert fald på en regning på +500 kr.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
|
Posted: 08-September-2010 at 15:45 |
Alternativet er at smide et TV ud, som måske kan laves. Så du slipper nok ikke for en tekniker
|
 |
kena
Super bruger
Joined: 03-Maj-2006
Location: Amager
Status: Offline
Points: 416
|
Posted: 08-September-2010 at 15:57 |
Tak for jeres svar. Jeg gider bare ikke smide gode penge efter dårlige. Et nyt TX-P20E kan fås for lidt over 3400 kr. (nyprisen for mit var 10.000 kr) Så det er et dilemma. Er der nogen der kender en tekniker i København, der kan anbefales? Alternativt et sted jeg kunne køre det hen for at få tjekket?
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
|
Posted: 08-September-2010 at 16:07 |
jeg ville da starte med at smide en mail til panasonic, med beskrivelse af problemet, det er før set at de har taget tv ind til rep selvom garantien var udløbet.
Så du har jo ikke rigtigt noget at tabe på den front.
|
Mvh
René
|
 |
kena
Super bruger
Joined: 03-Maj-2006
Location: Amager
Status: Offline
Points: 416
|
Posted: 08-September-2010 at 18:30 |
Tak for input. På telefonen afviste Panasonic rimeligt bestemt, men det skader jo ikke at sende en mail. Jeg ender nok med at bestille et nyt TV her til aften. Så må jeg i de kommende dage se om jeg får svar fra Panasonic eller prøve at få set om fejlen skyldes en kortslutning. Hvis jeg skulle få et erstatningstv, kommer der et til salg her på forum eller familie får et TV tilbudt.
Jeg havde ellers regnet med først at købe et nyt og større tv om et par år, men nu kører jeg nok lidt videre med et 42 tommer.
Folk, der kender til muligheder for fejlsøgning her i København, må meget gerne komme med kommentar.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Joined: 19-Januar-2007
Location: Århus
Status: Offline
Points: 5990
|
Posted: 08-September-2010 at 18:35 |
jeg ved at de feks på PX70 modellerne gik ud og reparede ud over garantien ved bestemte fejl.. og syntes da også godt man kan spørge pænt om ikke der er hjælp at hente.. da man er lidt ærgelig over at en skærm fra en så seriøs producent futter af "3mdr efter garantien udløber" men man er helt overladt til en ekstraordinær god vilje.
|
Mvh
René
|
 |
kena
Super bruger
Joined: 03-Maj-2006
Location: Amager
Status: Offline
Points: 416
|
Posted: 09-September-2010 at 15:44 |
Update: Fik sendt en mail til Panasonic, som rhsin foreslog. Derudover ringede jeg til forsikringen igen og fik at vide, at de betaler for undersøgelsen af TV, selvom det skulle vise sig at fejlen ikke skyldes kortslutning. Så TV'et skal helt sikkert undersøges.
Dog holder jeg fast i bestilling af et Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42X20E hos Komplett til 3419 afhentet, da der pt. er lang behandlingstid hos forsikringen pga. al den vandskade i august.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
|
Posted: 09-September-2010 at 15:49 |
Det var da en positiv udmelding fra dit forsikringsselskab
Og til den pris er der vist ikke noget forgjort i den handel 
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Joined: 18-Juni-2009
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1998
|
Posted: 09-September-2010 at 16:27 |
@ kena
jeg tror du skal overveje at læse policen selv. Jeg har lige siddet og læst lidt op på elektronikforsikringer. Jeg kan ikke se nogen steder at det eneste der skulle være dækket er kortslutninger. Din forsikring kan self. være anderledes, men den er ikke meget værd hvis kortslutninger reelt er det eneste der er dækket.
tvkartoffel
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Joined: 12-Marts-2010
Location: Hammel, Jylland
Status: Offline
Points: 19685
|
Posted: 09-September-2010 at 16:54 |
kena wrote:
Min kone ringede lige og fortalte at vores Panasonic PX80 gav et smæld
|
Et smæld kommer af en høj energiudladning. Der kan næsten kunne en høj energiudladning ved at der er en kortslutning....... Klaus
|
|
 |
kena
Super bruger
Joined: 03-Maj-2006
Location: Amager
Status: Offline
Points: 416
|
Posted: 09-September-2010 at 18:30 |
Tvkartoffel: Det slog mig også da jeg skimmede policen i går at det ikke umiddelbart er begrænset til kortslutning. Jeg tror forsikringsselskabet mener, at de kun dækker hvis det er en udefrakommede begivenhed, såsom hvis det falder ned fra væggen, en flyvende wii controler der smadrer glasset og altså en kortslutning. Det kan jeg dog ikke lige se ud fra policen at det skulle være begrænset til.
Nu håber jeg naturligvis at KlausDM har ret i at det sandsynligvis er en kortslutning, så jeg ikke behøver at slås med forsikringen.
|
 |