recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - SONY tv genstarter af sig selv ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

SONY tv genstarter af sig selv ?

 Post Reply Post Reply Page  <1234>
Author
Message
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--


Joined: 18-April-2007
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-November-2013 at 19:40
Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Ved ikke om jeg fik forklaret mig ordentligt , jeg tænder tv og efter ca 5 sek , slukker det og tænder igen , og jeg rører ikke remote .
Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr.
Og som en nævner , de stiller det et sted og lader det stå et stykke tid og siger så der er ingen fejl , som de kan finde , lort


Stein

Her er det let at dokumentere med en video hvor remote og TV er i billedet
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-December-2005
Location: Kolding
Status: Offline
Points: 2074
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-November-2013 at 19:41
Har ikke lagt mærke til hvilket tidspunkt den gør det på.

Jeg tror heller ikke det er på samme tid.


Back to Top
Mr. Claude View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 09-Marts-2010
Location: DK
Status: Offline
Points: 1130
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr. Claude Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-November-2013 at 19:53
har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...
Back to Top
pipper View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 03-December-2005
Location: Kolding
Status: Offline
Points: 2074
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pipper Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-November-2013 at 19:59
Originally posted by Mr. Claude Mr. Claude wrote:

har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...


Den tanke sidder jeg også med.

For det er godt 2 -3 måneder siden der kom en opdatering til mit tv.
Og det er jo den tid hvor fejlen har været.

Jeg vil da prøve og ringe til dem, men jeg er lidt bange for at de afviser
noget mht deres software.
Back to Top
tipsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 29-August-2005
Location: Odense, Denmark
Status: Offline
Points: 3722
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-November-2013 at 00:30
Jeg havde samme problem for nogle uger siden med et 42EX720 - kort tid inden reklamationsperioden udløb. Mit TV blev ved med at genstarte en aften, så efter 8-9 genstarter opgav jeg at se fjernsyn - det slukker helt med en rød fejlkode efter omkring 5 gange genstart.

Jeg skrev til Sony's support og fik standardsvar tilbage (check strømstikket, udskift batterierne i fjernbetjening, kobl. evt. ekstraudstyr fra osv) Nåede ikke at prøve det da det virkede fint igen nogle dage senere... Jeg spurgte så til problemet og hvordan og hvorledes med reklamationsperioden og fik at vide at jeg da godt kunne sende det ind (selv betale fragt), men hvis de ikke kunne eftervise problemet, skulle jeg ydermere betale undersøgelsesgebyr samt fragt tilbage til mig - og nu kan det jo være ret svært at eftervise et periodisk problem...
Jeg håber så ikke det er ved at hoppe helt i havet, men så må man jo overveje om det skal være Sony næste gang... - på indlæggene lyder det hvert fald ikke om man er alene om problemet...
Back to Top
tipsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 29-August-2005
Location: Odense, Denmark
Status: Offline
Points: 3722
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tipsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-November-2013 at 00:31
NB: Med ref. til tidligere indlæg synes jeg også fjernsynet er blevet gradvist mere ustabilt - har tidligere oplevet genstarter, men det er blevet værre over tid...
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-November-2013 at 02:26
Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Og ville også have fat i sælger , men fuck hvor træls , er 2 år om 1 mdr.

Så er det netop også lige nu, du skal melde fejlen. Hvis de tager den ind nu, er det indenfor reklamationsretten. Hvis det så viser sig, at de sender den tilbage, uden at reparere den, fordi de ikke kan finde fejlen, så er du meget bedre stillet, når fejlen begynder at ske hyppigere. For har den først været sendt ind, for en fejl indenfor de to år, så SKAL de også tage sig af det, hvis den sendes ind for samme fejl, efter de to år.
Back to Top
j_skib View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 11-Januar-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 135
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote j_skib Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-November-2013 at 11:58
For en del år siden, havde vi en lavenergipære der kunne tænde vores TV. Ca 15 sek efter at lyset blev tændt over spisebordet, tændte fjernsynet en gang i mellem (meget periodisk). Det tog noget tid inden vi fandt sammenhængen, og udskiftning af pæren hjalp.
Det er nok ikke samme problem der driller jer, men prøv at slukke alle lavenergipærer næste gang TV'et driller.

//Jørgen.   
Back to Top
The_Unforgiven View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 20-Oktober-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 450
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote The_Unforgiven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-November-2013 at 14:29
Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-November-2013 at 16:20
Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein

Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? 
Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag.
At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.

Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!

Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.

Back to Top
The_Unforgiven View Drop Down
Super bruger
Super bruger
Avatar

Joined: 20-Oktober-2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 450
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote The_Unforgiven Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-November-2013 at 21:01
Originally posted by Kandersen Kandersen wrote:


Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Her er svar fra forhandler :


Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét

Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra.


Hvilket de var i forvejen.
Så intet nyt der.

Stein


Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? 
Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag.
At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke.

Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være!

Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV.



Jeg giver dig ret .
Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har .
Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning .
Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????


Stein
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Joined: 13-Juli-2006
Location: 4653
Status: Offline
Points: 10964
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-November-2013 at 11:27
Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

 

Jeg giver dig ret .
Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har .

Der er intet galt i auto opdatering, når det virker.
Det gale i det her tilfælde er, at du bliver rådet til at slå det fra. Det kan ikke være hensigten med funktionen.

Originally posted by The_Unforgiven The_Unforgiven wrote:

Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning .
Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ????


Stein

Jeg ved ikke med Sony. Men Samsung har premium service, og så kommer de hjem og forsøger ordne fejlen. Lykkes det ikke, tager de tvét med, og man låner et andet i mellemtiden.

Det er altid surt, når noget ikke virker. Den del kommer vi forbrugere nok aldrig af med.



Edited by Kandersen - 28-November-2013 at 11:27
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.