|
SONY tv genstarter af sig selv ? |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Author | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Her er det let at dokumentere med en video hvor remote og TV er i billedet |
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Har ikke lagt mærke til hvilket tidspunkt den gør det på.
Jeg tror heller ikke det er på samme tid. |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Marts-2010 Location: DK Status: Offline Points: 1130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
har Sony ikke en hotline man kan spørge? Kunne jo være en opdatering der har fucket op...
|
||
![]() |
||
pipper ![]() Guld medlem ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Kolding Status: Offline Points: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Den tanke sidder jeg også med. For det er godt 2 -3 måneder siden der kom en opdatering til mit tv. Og det er jo den tid hvor fejlen har været. Jeg vil da prøve og ringe til dem, men jeg er lidt bange for at de afviser noget mht deres software. |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-August-2005 Location: Odense, Denmark Status: Offline Points: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg havde samme problem for nogle uger siden med et 42EX720 - kort tid inden reklamationsperioden udløb. Mit TV blev ved med at genstarte en aften, så efter 8-9 genstarter opgav jeg at se fjernsyn - det slukker helt med en rød fejlkode efter omkring 5 gange genstart.
Jeg skrev til Sony's support og fik standardsvar tilbage (check strømstikket, udskift batterierne i fjernbetjening, kobl. evt. ekstraudstyr fra osv) Nåede ikke at prøve det da det virkede fint igen nogle dage senere... Jeg spurgte så til problemet og hvordan og hvorledes med reklamationsperioden og fik at vide at jeg da godt kunne sende det ind (selv betale fragt), men hvis de ikke kunne eftervise problemet, skulle jeg ydermere betale undersøgelsesgebyr samt fragt tilbage til mig - og nu kan det jo være ret svært at eftervise et periodisk problem... Jeg håber så ikke det er ved at hoppe helt i havet, men så må man jo overveje om det skal være Sony næste gang... - på indlæggene lyder det hvert fald ikke om man er alene om problemet... |
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-August-2005 Location: Odense, Denmark Status: Offline Points: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
NB: Med ref. til tidligere indlæg synes jeg også fjernsynet er blevet gradvist mere ustabilt - har tidligere oplevet genstarter, men det er blevet værre over tid...
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så er det netop også lige nu, du skal melde fejlen. Hvis de tager den ind nu, er det indenfor reklamationsretten. Hvis det så viser sig, at de sender den tilbage, uden at reparere den, fordi de ikke kan finde fejlen, så er du meget bedre stillet, når fejlen begynder at ske hyppigere. For har den først været sendt ind, for en fejl indenfor de to år, så SKAL de også tage sig af det, hvis den sendes ind for samme fejl, efter de to år.
|
||
![]() |
||
j_skib ![]() Bruger ![]() Joined: 11-Januar-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 135 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For en del år siden, havde vi en lavenergipære der kunne tænde vores TV. Ca 15 sek efter at lyset blev tændt over spisebordet, tændte fjernsynet en gang i mellem (meget periodisk). Det tog noget tid inden vi fandt sammenhængen, og udskiftning af pæren hjalp.
Det er nok ikke samme problem der driller jer, men prøv at slukke alle lavenergipærer næste gang TV'et driller. //Jørgen. |
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Her er svar fra forhandler :
Prøv i første omgang at tjekke om der er en softwareopdatering til TVét Derefter skal du sikre dig at automatisk sluk er deaktiveret, samt automatisk opdatering er slået fra. Hvilket de var i forvejen. Så intet nyt der. Stein |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor hulen skulle du dog også slå automatisk sluk og automatisk opdatering fra? Jeg formoder ikke man laver en funktion i et hvilket som helst produkt, med det henblik, at funktionen skal slås fra. Den del har jeg ekstremt svært ved at se skulle holde som godt argument i en evt. reklamationssag. At det kan give mening at prøve at slå det fra i forbindelse med fejlsøgning, det er noget helt andet. Men at blive rådet til at slå det fra, det er simpelthen grotesk. Det skal sgu da virke. Og hvis det var mig og jeg ellers havde tid nok, så ville jeg da helt klart tage dem på ordet i sådan et tilfælde, og bruge det mod dem. Mener de TVét har en/flere funktion(er) der ikke virker, og derfor anbefaler at slå det fra, så har de en opgave de skal igang med, at få lortet til at virke, eller pengene retur. Hvor svært kan det være! Forøvrigt går jeg ud fra, at når/hvis der er en opdatering, at TVét så melder det til brugeren? Det gør mine Samsung TV. |
||
![]() |
||
The_Unforgiven ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 20-Oktober-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg giver dig ret . Ang opdatering så har jeg aldrig noget sat til som auto , den skal spørge og så kan jeg vælge ja eller nej , gælder alt jeg har . Ja skide træls at skulle undvære sit tv i nok flere uger , for tvivler på de ved hvad fejlen er , har en ide på strømforsyning . Men mente at de store producenter havde en aftale med rep i hjemmet ???? Stein |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er intet galt i auto opdatering, når det virker. Det gale i det her tilfælde er, at du bliver rådet til at slå det fra. Det kan ikke være hensigten med funktionen.
Jeg ved ikke med Sony. Men Samsung har premium service, og så kommer de hjem og forsøger ordne fejlen. Lykkes det ikke, tager de tvét med, og man låner et andet i mellemtiden. Det er altid surt, når noget ikke virker. Den del kommer vi forbrugere nok aldrig af med. Edited by Kandersen - 28-November-2013 at 11:27 |
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page <1234> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |